zaterdag 22 juni 2013

Mini aardbeien cheesecakejes



Onze Tom vierde vandaag zijn 3de verjaardag en dat moest natuurlijk gevierd worden. Een huis versierd met slingers, heerlijke cup cakes, muffins en kwarktaart in de koelkast, zijn vriendjes en niet te vergeten een hele uitbreiding van zijn wagenpark. Alle gebakjes had ik op een grote schaal geserveerd zodat men zelf eruit kon kiezen wat men wilde hebben en het van de schaal kon nemen. Erg makkelijk en er was voor ieder wat wils. Zoals deze heerlijke frisse zomerse kwarktaart.

Ingrediënten:

voor 12 stuks

Bodem:

225 gram chocoladekoekjes
60 gram gesmolten boter

Vulling:

225 gram roomkaas (ik gebruikte magere kwark)
7 gram gelatine
3 el water
300 ml slagroom
145 gram marshmallows
200 gram aardbeien, doormidden gesneden
(6 grote aardbeien (gehalveerd) voor de decoratie)


Bereiding:

Bekleed een rechthoekige vorm van 18 bij 28 cm met plasticfolie.

Verkruimel de koekjes in een keukenmachine. Vermeng ze met de boter en druk het mengsel in de geprepareerde bakvorm. Laat het opstijven in de koelkast. Roer de roomkaas los. Laat de gelatine weken in een beetje koud water, laat oplossen in enkele eetlepels heet water en roer door de roomkaas. Roer de room, marshmallows en de  aardbeien (zonder kroontje) erdoor. Pureer dit mengsel in de keukenmachine. Schenk het aardbeienmengsel over de kruimelbodem. Garneer met de gehalveerde 6 aardbeien. Laat de cheesecake opstijven in de koelkast. Neem uit de vorm en snijd in ruitjes.
 
Bron: Brownies chocoladecake... ... maar dan net even anders

En de kindjes die kozen allemaal voor de hondjes cup cakes, ik vond ze best aardig gelukt voor de eerste keer fröbelen met marsepein.

 

3 opmerkingen:

  1. ik heb die cheesecake graag, maar ik gebruik altijd kokoskoekjes omdat ik niet zo voor chocola ben, maar ze zijn lekker hé

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze zijn erg lekker. Goed idee van die kokoskoekjes, kan ik ook eens uit proberen!

      Verwijderen
  2. Niet alleen heerlijke cupcakes, maar nog meer lekkers.
    Ze zijn echt super goed gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...