woensdag 23 april 2014

Maaltijdsalade met advocado, gerookte kip en bacon

 
 
Deze heerlijke maaltijdsalade stond al een hele tijd in het rijtje om een keer te maken, maar ik was het recept kwijtgeraakt. Per toeval kwam ik het weer een keer tegen op internet, en dat was voor mij meteen een goede aanleiding om er mee aan de slag te gaan.
Het is een heerlijk salade met de lekker volle smaak van de avocado, de frisse sla, knapperige sperzieboontjes, een zoute van de bacon en gerookte smaak van de kip. De stukjes gebakken brood maken het helemaal af. Hier viel hij ook erg goed in de smaak. Vooral ook bij mijn moeder die normaal gesproken helemaal geen salade eter is. Zeker een recept om bij mijn favoriete te zetten!

 
Ingrediënten:
4 personen voor hoofdgerecht, 6 voor de lunch, 8 voor voorgerecht
200 gram sperziebonen
200 gram gemengde slasoorten (rucola, kropsla, eikenbladsla, veldsla)
1 rijpe avocado in partjes
250 gram gerookte kip, in blokjes
4 plakjes bak bacon
4 sneetjes witbrood in blokjes
2 eetl. olijfolie
60 gram Parmezaanse of oude kaas

Voor de dressing:

3 eetl. olijfolie
1-2 eetl. citroensap
1-2 theel. mosterd
1 eetl. mayonaise
2 eetl. fijngesneden koriander
zout
peper
 
Recept:
 
Kook de sperziebonen 4-6 minuten. Laat ze uitlekken en afkoelen.
Meng de sla met de sperziebonen, avocado en kip.
Bak de bacon krokant in een droge koekenpan.
Bak de broodblokjes krokant in de olijfolie.
Meng de ingrediënten voor de dressing.
Schep de dressing door de salade en garneer de salade met Parmezaanse of oude kaas en de plakjes bacon.
 

Zelf heb ik het recept wel iets aangepast. het brood heb ik gebakken in kruidenolie, waardoor er net wat meer smaak aan kwam te zitten, en de Parmezaanse kaas heb ik weggelaten uit het recept. Niettemin smaakte het heerlijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...